Škoda na všech stranách-z praxe mediátorky
27/01/2025 2025-01-27 19:55Škoda na všech stranách-z praxe mediátorky
Škoda na všech stranách-z praxe mediátorky
„Zaplaťte mi fakturu!“
„Vy nám zaplaťte škodu, co jste nám způsobil!“
Žalobci nebyla uhrazena faktura za jeho PR služby. Žalovaná společnost se bránila, že žalobce naopak způsobil společnosti škodu, když objednal velké množství reklamních letáků, které ale byly nevyžádané, nepoužitelné a drahé. Společnost v tom viděla pomstu za vypovězení spolupráce s žalobcem.
Během mediace jsme se museli nejdřív prokousat velkým množstvím emocí, kdy žalobce byl rozčilen z neuhrazené faktury a dotčen z obvinění, že schválně způsobil společnosti škodu.
Žalovaná společnost se naopak cítila obelstěná a podvedená, když spolupracovník, se kterým měla léta dobré vztahy, ji naschvál poškodil.
V průběhu jedné hodiny mediace jsme odhalili, že žalobce nejednal ohledně letáků na vlastní pěst, ale že k tomu dostal pokyn od svého nadřízeného, o čemž společnost nevěděla.
Dále jsme přišli na to, že při objednávce letáků tiskárna opomněla sdělit předpokládanou cenu, žalobce to opomněl vyžádat a pak byli všichni překvapeni z vysoké ceny.
Pochybení byla tedy na všech stranách.
Výsledkem byla dohoda „chyby se staly, smažme to.“ Žaloba byla vzata zpět, náhrada škody se nepožadovala a strany odcházely s příjemným pocitem vyjasněné situace.
Mnoho konfliktů vzniká z nedostatku informací, které si strany často nedokáží samy sdělit. Mediace poskytuje pro objasnění všech podstatných skutečností skvělý prostor, a to v krátkém čase a s mnohem nižšími náklady, než kdyby se věc řešila u soudu.